اولین قدم (هدف)
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت خانه امید علویجه منطقه مهردشت اصفهان لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ثبت نام گروهی مدارس خدمات رایگان
سنجش مهردشت
.



اولین قدم (هدف)
نوشته شده در دو شنبه 6 اسفند 1392
بازدید : 5770
نویسنده : رسول خسروی

اولین و مهم ترین قدم برای شروع هدفه

خیلی مهمه شاید از درس خوندن هم مهم تر باشه

چیزی که تو تلویزیون میبینیم میگن الان اصلا به این چیزا فکر نکنید و فعلا فقط درس بخونید

به نظر من کاملا اشتباهه!!!!

هدف باعث میشه که انسان تلاششو بر اساس اون تنظیم کنه

یه مثال میزنم:

یکی از دوستام قبل عید قصد داشت بره رشته حقوق و میگفت باید هم دانشگاه تهران قبول بشه

میدونید که رشته حقوق پر طرفدار ترین رشته بین داوطلبای رشته انسانیه

باید رتبش زیر 200 میشد

از سال سوم شروع کرده بود به خوندن حتی درس های پیش دانشگاهیو کامل تو تابستون خونده بود!!!

تا جایی که تو شهریور پارسال به خاطر استرس و کم خوابی 3 روز بستری شده بود

روزی 10،12 ساعت میخوند

بیشتر روز ها مدرسه نمیومد و میشست خونه درس میخوند

بعد عید تصمیم گرفت بره رشته ادبیات !!!
رشته ای که با رتبه 3000 هم دانشگاه تهران قبول میشد

از عید تا کنکور کلا روزی 3،4 ساعت میخوند دیگه میدونست که قبوله

میخواستم بگم نوع هدفه که میزان تلاشو پشتکارو مشخص میکنه

حالا یکی بخواد بدون هدف درس بخونه و بگه من فعلا میخونم رتبم خوب بشه و بر اساس رتبم انتخاب رشته میکنم

اشتباهه محضه

مثل یه راننده میمونه که خیلی خوب رانندگی میکنه و مقررات و کامل رعایت میکنه ولی چه فایده که داره بدون هدف رانندگی میکنه و براش مهم نیست کجا میره

آخر سر هم به دلیل کمبود بنزین میزنه کنار یا از خستگی ناشی از رانندگی خوابش میبره و .......!!!

من خودم اول قصد داشتم رشته ای برم که برا قبولی تو تهران رتبه زیر 3000 میخواست ولی بعدا تصمیمم عوض شد و رشته ایو انتخاب کردم که حتما باید زیر 2000 میشدم و تلاشمو خیلی بیشتر کردم

از الان تا کنکور حدود 340 روز مونده

واقعا خسته کننده و هر کسی دووم نمیاره

من خودم خیلی جاها بریدم ولی وقتی یاد هدف و روز های بعد کنکور میوفتادم یه انرژی خاصی میگرفتم

و برای رسیدن به هدفم تمام تلاشمو میکردم

حتی تو خیالات خودم تصور میکردم که رفتم تو دانشگاه دلخواه و رشته دلخواهم ونشستم سر کلاسو ......

این ها رو گفتم که بشینید قبل اینکه شروع کنید به خوندن حتما رو یه کاغذ نوع رشته و دانشگاهی که مورد علاقتونه بنویسین

 

به جاي اين كه سعي كنيد مرد موفقيت باشيد، سعي كنيد مرد ارزشها باشيد.

آلبرت انيشتين

 

 




:: برچسب‌ها: برنامه ریزی , آزمون , محاسبه درصد , ریاضی , تجربی ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


فروشگاه خرید ساعت مچی خرید هاست لینوکس traffiset.ir